"Äiti oli tyyni ja onnellinen. Hän unelmoi porkkanoista ja perunoista, miten ne pyöristyisivät ja kasvoivat lämmössä. Hän näki vihreiden lehtien puhkeavan, niistä tuli meheviä ja voimakkaita, hän näki varsien huojuvan tuulessa sinistä merta vasten raskaina tomaattien, herneiden ja papujen painosta, Niistä perhe saisi syötävää"
-Muumimamma, Muumipappa ja meri-

sunnuntai 21. elokuuta 2011

Tunnustusten sunnuntai

Sain viime viikolla Sanna-Marilta tunnustuksen


Tässä tunnustuksesta kerrotaan 8 jotain uutta asiaa mitä ei ole aiemmin itsestään kertonut ja sitten laitetaan tunnustus 8:lle eteenpäin.


Minun uudet tunnustukset:
1.Olen hiukan epätasapainoinen tyyppi; malttamaton, ailahteleva,  helposti asoista innostuva, mies puhuu kuulasta joka vierähtelee sivulta toisella ;)


2.Nukun osan yön tuolissa, uskoaa tai älkää! Se alkoi joskus vuosia sitten, varmaan odotus aikana, selkäni käy kipeäksi, "väsyy" makaamiseen ja istuminen on vaihtelua. Minulla on moni vaivanen selkä. Uusi sänkykin olisi paikallaan, uusi petari vaidettiin, sellainen muisti vaahtomuovinen, mutta ei se sanottavammin ainakaan vielä ole auttanut minua.


3.Olen koulutukseltani kokki(ammattikoulu tason), olen ollut töissä ruokalassa/kotileipomossa ja isommassa leipomossa linjalla ja ei mitään haluja ole niihin hommiin palata.


4.Luin joskus syödessäni, erityisesti aamu/iltapalalla, ja mitä luin; Aku Ankkoja :D. Tosin tästä tavasta pääsin eroon jo joitakin vuosia sitten, mutta ei niin kovin kaun sitten kumminkaan. Don Rosa on paras Ankka piirtäjä, niitä luen vielä harvoin. 


5.Tykkään laulaa kotona, perhettäni "ilahduttaen":D. Biisi valinnat on laidasta laitaan, niin, kuin tilanteetkin. Se vaan tulee jostain :) Karaokea en ole laulanut koskaan! 


6.Inhoan kosteita sukkia, jos sukkaani tulee pienikin kostea läntti, pitää heti vaihtaa, tämä on lähes fobia :D


7.Tämä on ihan kauheaa, mutta olen kova kiroilemaan. Siis ei hyvä, huono tapa, kamalan kuuloista, ei hyvä lapsille(kun perheessä on 2,5v "papukaija"). Mutta se ärräpää vaan lipsahtaa liian usein, yritän parantaa tapani. 


8.Nyt syyskesällä olen taas muistellut nostalgisesti lapsuuttani; asuimme maalla, ruokamme oli omaa; potut kellarissa, porkanat hiekka saavissa, sipulit uunin pankolla kuivumassa, ätin keittämät 100 mehupulloa... Arvostan sitä nyt niin paljon, lapsena en ehkä niin osannut.


Tämä tunnustus on jo keväällä kiertänyt hyvin monet blogit, joten en laita sitä uudestaan menemään kahdeksalle, vaan yhdelle.
Tunnustus lähtee Nallen tassun pähkäiltäväksi :)


3 kommenttia:

Irmastiina kirjoitti...

Ihania tunnustuksia...mukavaa luettavaa...☺☺

Luulisi, että selkäsi olisi ihan "poikki" tuolissa nukutun yön jäljiltä...☺

Leppoisaa sunnuntaita sinulle!!

Lovviisa kirjoitti...

Kiva lukia hiemen erillaisia tunnustuksia...Minullakin selässä kaikki pullistumat ja kulumat . Satsattiin Tempuuriin ja olen ylen tyytyväinen :)

Taika kirjoitti...

Kiitos kiitos haasteesta. Nää onkin kivoja, oli mukava lukea näitä sinusta :) . Mä olen nykyään niin huono kommentoimaan... usein täällä kuitenkin käyn!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...